مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

 ۹ وقف جدید امسال در استان قزوین ثبت شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: امسال ۹ وقف جدید متناسب با شرایط اخیر در استان به ثبت رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در جمع خبرنگاران استان از ثبت ۹ وقف جدید متناسب با شرایط اخیر در استان خبر داد و گفت: میزان درآمد‌های اوقاف استان در ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۹ درصد افزایش یافته است.

او افزود: امسال، احیای موقوفه ۲۴۱ هکتاری رشتقون، توسعه امام زاده حسین (ع) و شبستان امام زاده اسماعیل (ع)، ساخت زائرسرا و همچنین افتتاح ۴ نیروگاه خورشیدی از شاخص‌ترین اقدامات اوقاف استان بوده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه از برگزاری طرح آرامش بهاری نوروز ۱۴۰۰ با هدف اجرای برنامه‌های فرهنگی-معنوی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ۱۵ بقعه متبرکه قزوین خبر داد.

حجت الاسلام مجیدی افزود: در قالب این طرح برنامه‌های متنوع فرهنگی و معنوی در بقاع شاخص متبرکه استان قزوین برگزار خواهد شد.

او گفت: یکی از برنامه‌هایی وقف در سال پیش رو جشنواره وقف چشمه همیشه جاری است که استان قزوین در این زمینه میزبان رشته خوشنویسی خواهد بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: تا پایان فروردین ماه مهلت ارسال آثار وجود دارد و در نهایت از ۳۰ نفر از برگزیدگان این رشته تجلیل می‌شود.

حجت الاسلام مجیدی افزود: طرح تبرکات مهدوی از دیگر طرح‌هایی است که امسال به دلیل فرارسیدن نیمه شعبان در استان قزوین در حال اجرا است و در قالب آن به محرومان کمک می‌شود و در این زمینه تا به امروز ۲ هزار و ۵۰۰ بن کارت در بین نیازمندان توزیع شده است.

او گفت: آزادی ۲۱ زندانی جرایم غیر عمد و توزیع ۱۵۸ دست جهیزیه بین زوج‌های جوان نیازمند و ارایه ۲۱ هزار بسته بهداشتی، تحصیلی و غذایی و ۲۴ هزار و ۴۰۰ پرس غذای گرم در بین کادر درمان به ارزش ریالی نزدیک به ۱۲ میلیارد تومان از جمله کمک‌های ارایه شده به محرومان در سال جاری با هماهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه بوده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه از بهره برداری ۱۶ واحد مسکونی برای زوج‌های جوان طلبه خبر داد و گفت: زوجین تا ۲ سال می‌توانند در این منازل سکونت داشته باشند.

او با اشاره به اینکه امسال ۳۵۹ مبلغ در سراسر استان به بقاع متبرکه اعزام شده اند، اضافه کرد: در طرح مودت مردم خیراندیش قزوین ۶ میلیارد تومان به فعالیت‌های عمرانی بقعه متبرکه کمک کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار